Wnioski o wydanie zaświadczenia będą przyjmowane od dnia 3 lipca 2023 roku w kancelarii ogólnej Urzędu Gminy Załuski, pokój nr 8 .
Środki z tego tytułu będą przysługiwały sołtysom i byłym sołtysom, którzy:
1. ukończyli 60 (kobiety) lub 65 (mężczyźni) lat,
2. pełnili funkcje sołtysa na podstawie ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym przez co najmniej 2 kadencje, nie mniej niż 8 lat.
Nie ma wymogu pełnienia funkcji sołtysa przez 8 lat w sposób ciągły.
Do czasu pełnienia funkcji sołtysa wlicza się również czas pełnienia tej funkcji przed wejściem w życie ustawy 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym.
W związku z powyższym Wójt Gminy Załuski będzie na podstawie posiadanych dokumentów wydawał zaświadczenia o pełnieniu ww. funkcji.
W przypadku gdyby takie dokumenty nie zachowały się w archiwum Urzędu Gminy Załuski, osoba wnioskująca do KRUS o przyznanie świadczenia może dołączyć swoje oświadczenie o pełnieniu funkcji sołtysa wraz z pisemnymi oświadczeniami, potwierdzającymi ten fakt, przez co najmniej 5 osób zamieszkujących sołectwo w czasie, w którym wnioskodawca pełnił funkcję sołtysa.
W załączeniu ustawa.
Urząd Gminy Załuski NIP: 567-14-67-294 Gmina Załuski NIP: 567-178-34-57 |
Czas pracy urzędu: od pon. do środy: od 08:00 do 16:00 w czwartki: od 08:00 do 18:00 w piątki: od 08:00 do 14:00 |