Zgodnie z § 8 Uchwały Nr 18/VII/2015 Rady Gminy Załuski z dnia 14 stycznia 2015 roku w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Załuski.
Ustalono dla właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy w budynkach jednorodzinnych, wielorodzinnych i zabudowie zagrodowej, kolory oraz minimalną pojemność pojemników lub worków przeznaczonych do zbierania selektywnego odpadów na terenie nieruchomości:
1) papier - koloru niebieskiego:
2) szkło - koloru zielonego:
3) tworzywa sztuczne, metal oraz opakowania wielomateriałowe - koloru żółtego:
4) odpady ulegające biodegradacji, w tym zielonych – koloru brązowego:
Odpady prawidłowo posegregowane odbierane są zgodnie z harmonogramem i ilość worków zostawianych przez pracowników firmy odbierającej odpady jest równa ilości worków wystawionych.
Natomiast odpady źle posegregowane traktowane są jako odpady zmieszane i pracownicy firmy odbierającej odpady nie zostawiają worków wymiennych.
Uprzejmie informuję, że przedsiębiorstwo odbierające odpady posiada aktualną wiedzę przekazywaną przez tut. urząd nt: ilości osób na danej posesji oraz informację czy odpady są zmieszane bądź segregowane.
W przypadku otrzymania informacji, że na danej posesji odpady są wystawiane niezgodnie ze złożoną deklaracją tj: są niesegregowane lub źle segregowane – w trybie administracyjnym będą naliczane odpowiednie opłaty.
Uprzejmie informuję, że zgodnie z umową nr 80/2018 z dnia 16 kwietnia 2018 r zawartą pomiędzy Gminą Załuski a Przedsiębiorstwem Gospodarki Komunalnej w Płońsku Sp. z o.o. - mieszkańcy z terenu gminy Załuski mogą zgłaszać reklamacje w sprawie odbioru odpadów w dniu ich odbioru jednak nie później niż do godz. 1400 następnego dnia po dniu planowanego w harmonogramie odbioru na nr tel. 23 6619013 wew. 107, faks nr 23 6619013 wew.114 lub e-mail: ugzaluski@zaluski.pl
Ponadto uprzejmie proszę o aktualizację deklaracji w sprawie ilości osób oraz wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Informujemy, iż w wyniku wyrywkowych weryfikacji poprawności złożonych deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi ustalono, że w znacznej części nieprawidłowo wskazano liczbę osób zamieszkujących nieruchomość.
Najczęstszym uchybieniem jest niezgłaszanie wszystkich mieszkańców zamieszkujących nieruchomość. Dotyczy to praktyki niezgłoszenia nowo narodzonych dzieci lub innych osób zameldowanych osób zameldowanych w innej gminie. Informujemy, iż zgodnie z uchwałą obowiązującą na terenie Gminy Załuski, opłata należna jest za każdą osobę zamieszkującą nieruchomość.
Stwierdzono też przypadki braku zmian zmniejszenia liczby osób, czy to wskutek zgonu, czy zmiany miejsca zamieszkania. W tej kwestii nic nie dzieje się samoczynnie, posiadanie przez urząd takiej informacji nie skutkuje zmianami w wysokości opłaty. Zgodnie z ustawą wszelkich zmian dokonuje właściciel w formie nowej deklaracji w terminie 14 dni od dnia zaistnienia zmiany.
W związku z powyższym prosimy wszystkich Państwa do zweryfikowania i dokonania ewentualnych zmian deklaracji zgodnie ze stanem faktycznym liczby osób zamieszkujących nieruchomość oraz poprawność danych osobowych.
Fakt niezgłoszenia wszystkich mieszkańców prowadzi do poważnych konsekwencji. Z roku na rok zwiększa się ilość odbieranych odpadów od mieszkańców a wpływy z tytułu opłaty nie ulegają zwiększeniu. Zgodnie z ustawą system gospodarowania odpadami komunalnymi musi się bilansować.
Wszelkich informacji można uzyskać pod nr tel. 23 6619013 w. 107 i w. 123
Urząd Gminy Załuski NIP: 567-14-67-294 Gmina Załuski NIP: 567-178-34-57 |
Czas pracy urzędu: od pon. do środy: od 08:00 do 16:00 w czwartki: od 08:00 do 18:00 w piątki: od 08:00 do 14:00 |