Wyposażenie nieruchomości w pojemnik do zbierania odpadów komunalnych oraz utrzymywanie tego urządzenia w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym jest obowiązkiem właściciela nieruchomości - art. 5 ust. 1 pkt. 1) ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013r. poz. 391 ze zm.)
W związku z powyższym mieszkańcy powinni we własnym zakresie wyposażyć nieruchomość w pojemnik do zbierania odpadów.
Właściciele nieruchomości mogą również nająć lub kupić pojemnik od Przedsiębiorstwam Gospodarki komunalnej w Płońsku, z którym Gmina Załuski podpisała umowę na odbiór odpadów komunalnych. Osoby zainteresowane najmem lub zakupem pojemnika powinny kontaktować się z PGK w Płońsku – tel. (23) 662 42 78 wew. 62.
Selektywna zbiórka odpadów a wyposażenie nieruchomości w pojemnik
W związku z pojawiającymi się wątpliwościami dotyczącymi wyposażenia nieruchomości w pojemnik w przypadku zadeklarowanej selektywnej zbiórki odpadów, Urząd Gminy wyjaśnia, że w tym przypadku również należy wyposażyć nieruchomość w pojemnik do odpadów komunalnych, których nie uda się wysegregować, np. artykuły higieniczne, gumę, lustro, niedopałki, tytoń, opakowania po kosmetykach w aerozolu (dezodorant, lakier do włosów), opakowania po środkach czystości w aerozolu, pampersy, popiół węglowy, fajans, porcelana, resztki gumowe, resztki mięsa, resztki świec.
Worki do segregacji mieszkańcy otrzymają bezpłatnie od PGK w Płońsku. Opłata w przypadku selektywnej zbiórki odpadów to 7 zł od osoby za odbiór worków i pojemnika.
Urząd Gminy Załuski NIP: 567-14-67-294 Gmina Załuski NIP: 567-178-34-57 |
Czas pracy urzędu: od pon. do środy: od 08:00 do 16:00 w czwartki: od 08:00 do 18:00 w piątki: od 08:00 do 14:00 |